نکاتی در مورد چند ضلعی ها
خط شکسته بسته را چند ضلعی می نامند . مثلث یک چند ضلعی (سه ضلعی) است.
اگر یکی از زوایای داخلی چند ضلعی بزرگتراز 180 درجه باشد،چند ضلعی را مقعر و در غیر این صورت چند ضلعی را محدب می نامند.
در چند ضلعی های منتظم با تعداداضلاع زوج، اضلاع مقابل بر هم ، با هم موازیند.مساحت مربع: مساحت مربع برابر مجذوب یک ضلع است.
محیط مربع:اندازه ی یک ضلع ضربدر چهار است.
بنده و همکارم کتاب هم قدم با شکوفه ها را چاپ کرده ایم که مخصوص نوآموزان پایه ی اول است و دانش آموز در مهرماه می تواند تمرینات آن را که شامل تمرینات تقویت دقت،تمرکز و توجه،هوش و زیرنویش نگاره های فارسی هست را بنویسد و در هر صفحه یک بازی قرار داده ایم که با انجام این بازی ها دانش آموز آماده ی یادگیری می شود و اگر احیانا اختلالی داشته باشد ناخودآگاه با انجام این بازی ها درمان می شود.از جمله فواید بازی ها؛تقویت عضلات و ماهیچه های کوچک و بزرگ دست-تقویت هماهنگی چشم و دست-تقویت قوه خلاقیت-تقویت هوش ،دقت و تمرکز و توجه - تقویت غلبه ی طرفی - تقویت حافظه دیداری مستقیم و معکوس - تقویت حافظه شنیداری مستقیم و معکوس - تمرین زیرنویس ها و ...
برخی از خصوصیات پیامبر اکرم (ص) عبارتند از:
خدا را بسیار دوست داشتند.
پیامبر می فرمودند: نماز نور چشم من است.
همیشه و همه جا فرمان خدا بر هر چیزی مقدم است.
وقت نماز به بلال می گفتند:ای بلال اذان بگو و ما را با اذان گفتن خوشحال کن.
تمیز و آراسته بودند.
پیامبرمی فرمودند : تا می توانید پاکیزه باشید. پاکیزگی از پایه های دین اسلام است.
مسواک زدن قبل از نماز ، ثواب نماز را هفتاد برابر می کند.
خدا دوست دارد وقتی به دیدار برادران مان می رویم، تمیز و آراسته باشیم.
بسیار باادب بودند.
پیامبر می فرمودند: خوش رویی کینه را از دل می برد.
دو مسلمان نباید بیشتر از سه روز با هم قهر باشند.
به علم و دانش بسیار اهمیت می دادند.
پیامبر می فرمودند: دانش مانند گنج است و کلید آن پرسش است.
یادداشت برداری کنید و دانش را با نوشتن نگه دارید.
به اسیران جنگ بدر گفتند: هرکدام از شما به ده نفر خواندن و نوشتن بیاموزد، آزاد می شود.
به درختان و حیوانات توجه داشتند.
پیامبر می فرمودند: هرکس درختی را بکارد تا این درخت باقی است، خداوند به او پاداش می دهد.
اگر سوار بر مرکب از کنار آبی می گذرید،مرکب را کنار آب ببرید تا اگر تشنه است بنوشد.
هنگام دوشیدن شیر ، ناخن هایتان را بگیرید تا حیوان اذیت نشود. تمام شیر را نیز ندوشید و مقداری هم برای بچه اش بگذارید.
1 شناخت عمیق تر و دقیق ترمعلم از دانش آموز
2 کاهش نگرانی و اضطراب نامطلوب و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت
3 توجه به تلاش ها و فعالیت های دانش آموز در کنار موفقیت
4 به خدمت گرفتن ارزشیابی برای آموزش و یادگیری بهتر
5 مشارکت دانش آموز و والیدن در ارزشیابی
6 حمایت از کودک و توجه به حقوق آن در کلاس و مدرسه
7 ایحاد فضای محبت و همدلی بین دانش آموزان
8 شناسایی مشکلات یادگیری در زمان مناسب و تلاش برای رفع آن
1 محدود شدن به ارزشیابی از دانش آموز و اطلاعات
2 اضطراب آور بودن نمره و امتحان
3 کم توجهی به تلاش ها و فعالیت ها و تأکید بیش از حد بر موفقیت
4 تفکیک یادگیری از ارزشیابی
5 ایجاد فضای رقابتی، البته ناسالم در بین دانش آموزان
6 کم توجهی ابعاد عاطفی و مهارتی
7 کم توجهی به ویژگی های سنی، شرایط روحی کودک
8 عدم توجه به مشکلات یادگیری و توجه صرف یه نمرات پایانی
برگرفته از سایت تبیان
در ارزشیابی توصیفی چهار سطح برای سنجش فراگیران مدنظر معلم می باشد که عبارتند از:
خ خ یعنی بالاترین سطح که همان خیلی خوب است.
خ دومین سطح که همان خوب می باشد.
ق ق سومین سطح و به معنای قابل قبول است.
ن آخرین و پایین ترین سطح و به معنای نیاز به تلاش بیشتر فراگیر می باشد.
در ارزشیابی توصیفی به جای نمره دادن به فراگیر، از عبارت های کیفی که به بازخورد توصیفی معروف هستند.مثل: تلاش خوبی داشته ای وپیشرفتت قابل تحسین است. با انجام تمرین بیشتر یادگیری شما افزایشمی یابد و... استفاده می شود.
ارزشیابی توصیفی به زمان خاصی محدود نمی شود.
این ارزشیابی در محیط های یادگیری فعالیت های خارج از کلاسو محیط زندگی نیز جریان دارد و به تلاش وپیشرفت فراگیران امتیاز تعلق می گیرد.
برای جمع آوری اطلاعات دقیق تر وبیشتر ازفراگیران،ابزارهای ارزشیابی بسیاری وجود دارد ؛مانند:پوشه کار، آزمون های مدادی- کاغذی ، آزمون های عملکردی ،چک لیست مشاهدات ، فهرست وارسی و .....
اصل ارزشیابی توصیفی بر ارتقا فراگیران به پایه های بالاتر استمگرزمانی که فراگیری به دلایل خاصی به اهداف موردنظر نرسیده باشد.
ارزشیابی توصیفی، شکلی از ارزشیابی تحصیلی است که در آن معلم
با مشارکت فعال و دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های
مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها، پیشرفت ها و موفقیت
های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به
آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و مشکلات یادگیری خود را به کمک
اولیا و معلمان برطرف کنند. هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی بهبود
شرایط یادگیری فراگیران با از بین بردن استرس ها و اضطراب های
نامطلوب ناشی از برگزاری امتحانات و بازخورد های عددی است.
برگرفته از سایت تبیان