کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید
کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید

راهکارهای افزایش تمرکز

راهکارهای افزایش تمرکز

1. شرایطی را که برای مطالعه ترجیح می‌دهید فراهم کنید: هنگامی درس بخوانید که آمادگی بیش‌تری دارید و آن‌چه را در لحظه‌ی درس خواندن می‌پسندید تهیه کنید. مثل جای درس خواندن، نوع میز و صندلی، کمی و زیادی نور و درجه‌ی حرارت اتاق، آوای موسیقی و حضور و عدم حضور دیگران

2. حذف عوامل مداخله‌گر: اگر با کسی یا کسانی زندگی می‌کنید درباره‌ی مدت‌زمان درس خواندن خود با آن‌ها همفکری کنید و به دوستان و بستگان خود بگویید که دوست ندارید هنگام درس خواندن کسی را ببینید؛ زیرا تمرکزتان به‌ هم می‌خورد. شهامت نه گفتن داشته  باشید.

3. خودگویی مثبت درباره‌ی مطالعه: اگر می‌خواهید از مدت‌زمان درس خواندن بهترین بهره را ببرید باید برای‌تان مسلم شود که مطالعه از هر کار دیگری مثل خیال‌پردازی، گوش دادن به موسیقی، مراوده با دوستان برای شما خوشایندتر است. از طرف دیگر اگر بیش‌ترین وقت را به مطالعه اختصاص دهید شاید از آن بیزار شوید و آن را نوعی تنبیه بپندارید. گاهی تمرکز بر کاری که انجام دادنش ناممکن است بسیار سخت است.

4. انتخاب جای معین برای مطالعه :بهتر است همیشه جایی ویژه برای درس خواندن برگزینید که کارهای دیگری مانند تماشای تلویزیون یا گفت‌وگو با دیگران را در آن‌جا انجام ندهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد