مثلث متساوی الساقین :
مثلثی است که دو ضلع آن با هم مساویند.
9- یک محور تقارن دارد.
10- مرکز تقارن ندارد.
راهکارهای افزایش تمرکز
1. شرایطی را که برای مطالعه ترجیح میدهید فراهم کنید: هنگامی درس بخوانید که آمادگی بیشتری دارید و آنچه را در لحظهی درس خواندن میپسندید تهیه کنید. مثل جای درس خواندن، نوع میز و صندلی، کمی و زیادی نور و درجهی حرارت اتاق، آوای موسیقی و حضور و عدم حضور دیگران
2. حذف عوامل مداخلهگر: اگر با کسی یا کسانی زندگی میکنید دربارهی مدتزمان درس خواندن خود با آنها همفکری کنید و به دوستان و بستگان خود بگویید که دوست ندارید هنگام درس خواندن کسی را ببینید؛ زیرا تمرکزتان به هم میخورد. شهامت نه گفتن داشته باشید.
3. خودگویی مثبت دربارهی مطالعه: اگر میخواهید از مدتزمان درس خواندن بهترین بهره را ببرید باید برایتان مسلم شود که مطالعه از هر کار دیگری مثل خیالپردازی، گوش دادن به موسیقی، مراوده با دوستان برای شما خوشایندتر است. از طرف دیگر اگر بیشترین وقت را به مطالعه اختصاص دهید شاید از آن بیزار شوید و آن را نوعی تنبیه بپندارید. گاهی تمرکز بر کاری که انجام دادنش ناممکن است بسیار سخت است.
4. انتخاب جای معین برای مطالعه :بهتر است همیشه جایی ویژه برای درس خواندن برگزینید که کارهای دیگری مانند تماشای تلویزیون یا گفتوگو با دیگران را در آنجا انجام ندهید.
مثلث متساوی الاضلاع :
مثلثی است که سه ضلع آن با هم مساویند.
6- ارتفاعها با هم و نیمسازهای داخلی با هم برابرند.
5- مرکز تقارن ندارد.
سه نوع حمل و نقل داریم:
- زمینی
- هوایی
- آبی
مقایسه ی حمل و نقل دریایی با سایر وسایل حمل و نقل :
تبدیل واحدهای طول
1 متر = 10 دسی متر
1 متر = 100 سانتی متر
1متر = 1000 میلی متر
1 متر = 1000000 میکرومتر
1 متر = 39.37 اینچ
1 متر = 0.001 کیلومتر
مفعول:
کسی یا چیزی که فعل بر او واقع شده است.
معمولاً حرف اضافه ((را)) بعد از مفعول می آید و همراه مفعول است.
(را نشانه ی مفعول است.)
مثال: علی باعجله آمد و دوستش را از پله ها انداخت.
برای یافتن مفعول باید ( چه کسی را یا چه چیزی را + فعل کنیم.)
اگر فعل جمع بود (چه کسانی را یا چه چیزهایی را + فعل کنیم.)
چه کسی را از پله ها انداخت؟ دوستش را
پس دوستش (مفعول) است.
بعضی فعل ها به مفعول نیاز ندارند .مانند: دوید - چسبید - خندید - است - شد - بود - بازی کرد و ...
بعضی از فعل ها به مفعول نیاز دارند . مانند: پخت - سوخت - دواند - گریاند -انداخت -چسباند - آواره کرد و ....
گاهی ((را)) در جمله به معنی به می باشد.مثل: طبیب را گفتند.
در اینجا ((را)) به معنی ((به)) است یعنی : به طبیب گفتند.
پس طبیب مفعول نیست.