کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید
کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید

سوالات متن درس 13 تعلیمات اجتماعی پنجم

حرکت های زمین:

  1. حرکت چرخشی زمین را توضیح دهید.
  2. در اثر چرخش زمین به دور خود .........................به وجود می آید.
  3. ظهر خورشید در چه منطقه ای قرار دارد؟
  4. حرکت چرخشی زمین چقدر طول می کشد؟
  5. زمین هم یکی از سیاره های .................است و به دور ..............می گردد.
  6. آیا همه ی مکان های زمین همیشه روبه خورشید هستند؟چرا؟
  7. خورشید هر روز از ............طلوع و در ............غروب می کند.
  8. حرکت انتقالی زمین را توضیح دهید.
  9. نتیجه حرکت انتقالی زمین چیست؟
  10. حرکت انتقالی زمین چقدر طول می کشد؟
  11. جغرافی دانان برای پیداکردن مکان ها روی کره ی زمین چه کرده اند؟
  12. خط استوا چیست؟
  13. نیمکره ی...................در بالای خط استوا . نیمکره ی ................در پایین خط استوا قرار دارد.
  14. نیمکره چیست؟
  15. مدار را تعریف کنید.
  16. مدار استوا.........درجه و تا قطب شمال و جنوب به .............درجه تقسیم شده است.
  17. نصف النهار چیست؟
  18. مهم ترین نصف النهار، ....................است که از دهکده ی ..................... در نزدیکی شهر .................عبور می کند.
  19. نصف النهار مبدا زمین را به دو نیمکره ی ....................و..................تقسیم می کند.
  20. از نصف النهار مبدا به سمت شرق به............درجه و به سمت غرب نیز به .............درجه تقسیم شده است.
  21. نصف النهار مبدا چیست؟
  22. از هر مکان در روی کره ی زمین چه چیزی عبور می کند؟
  23. وقتی ما بدانیم که یک مکان دقیقا روی کدام مدار یا نصف النهار قرار دارد آن را................................................ .
  24. چه وسایلی با استفاده از اطلاعات جغرافی دانان جهت و مسیر حرکت خود را پیدا می کنند؟

اهداف ارزشیابی کیفی توصیفی

مهمترین اهداف ارزشیابی کیفی توصیفی عبارتند از:


1... آرامش خاطرمسافر کوچک یادگیری


2... ارزشیابی برای یادگیری بهتر

مطالب هر پروژه


مواردی که هر پروژه باید داشته باشد عبارتند از:


http://www.uplodfile.com/uploads/148573283232821.jpg

دوجهت گیری موجود در ارزشیابی

http://www.uplodfile.com/uploads/148564041102181.jpg

که در ارزشیابی توصیفی ارزشیابی برای یادگیری مدنظر هست.