کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید
کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید

جشنواره جابرابن حیان

جشنواره جابرابن حیان در مقطع دبستان برگزار می شود.

این جشنواره شامل پروژه های:

طبقه بندی و جمع آوری

مدل سازی

طراحی و ساخت

تحقیق

آزمایش


می باشد.

تاثیر خوردن صبحانه بر یادگیری دانش آموزان

خوردن صبحانه توانایی حل مسائل، یادگیری و تمرکز


را  در کودک افزایش می دهد .


تحقیقات نشان داده است کودکانی که صبحانه می خورند


خلاق تر هستند و انرژی پایدار بیشتری دارند.


پس دخترهای گلم، هرروز به اندازه ی کافی صبحانه بخورید.


مساحت و محیط برخی از اشکال هندسی



مساحت و محیط اشکال هندسی



 ۱)مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش
 محیــط مـــربــــع = یک ضلع × ۴
 
 
 ۲) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض
 محیط مستطیل = ( طول + عرض) × ۲
 
 
 ۳) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ ۲
 محیط مثلث = مجموع سه ضلع
 
 
 ۴) مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲
 محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک ضلع × ۳
 
 
 ۵) مساحت مثلث متساوی الساقین = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲
 محیط مثلث متساوی الساقین= مجموع سه ضلع
 
 
 ۶) مساحت مثلث قائم الزاویه = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲
 محیط مثلث قائم الزاویه = مجموع سه ضلع
 
 
 ۷) مساحت ذوزنقه = ( قاعده بزرگ + قاعده کوچک ) × نصف ارتفاع
 محیط ذوزنقه = مجموع چهار ضلع
 
 
 ۸) مساحت لوزی = ( قطر بزرگ × قطر کوچک ) ÷ ۲
 محیط لوزی = یک ضلع × ۴
 
 
 ۹) مساحت متوازی الاضلاع = قاعده × ارتفاع
 محیط متوازی الاضلاع = مجموع دو ضلع متوالی × ۲
 
 
 ۱۰) مساحت دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × شعاع × شعاع
 محیط دایره = عدد پی ( ۱۴/۳ ) × قطر
 

شیوه مطالعه "پس ختام "

شیوه مطالعه "پس ختام "

یکی از شیوه های مطالعه مؤثر و مورد تأیید محافل علمی ، شیوه "پس ختام " می باشد .
"پس ختام " از حروف اول واژگان  :
پیش خوانی ، سوْال کردن یا سوال در اوردن ،  خواندن عمیق ، تفکر کردن ، از حفظ گفتن و مرور کردن ساخته شده است .


پیش خوانی :

یعنی روزنامه وار خواندن ، مطالعه سطحی با توجه به عناوین و سر فصل ها .
با این کار مفاهیم درشت و سر فصل ها و عناوین درس به صورت تنه ای از درخت در ذهن مطالعه کننده باقی می ماند .

سوْال کردن یا سوْال در آوردن :

در این حالت متن چند صفحه ای به قطعات کوچکتر تقسیم شده و هر کدام در مقابل یک سوْال قرار می گیرند. با این کار بین سوْال و پاسخ ، تناظر یک به یک ایجاد می نماییم و مفاهیم موجود در پاسخ ها را به صورت شاخه های اصلی به تنه درخت متصل می کنیم .

خواندن عمیق :

در این بخش که بیشترین زمان یادگیری ما را به خود اختصاص می دهد . تعاریف ، توضیحات ، تمرینات ، نام ببرید ها ، مثالها ، فرمول ها ، أشکال و نمودارها را با دقت خوانده و به خاطر  می سپاریم . در حقیقت شاخه های نازکتر و برگ و گل و میوه درخت را به شاخه های اصلی وصل می کنیم .


تفکر کردن :


چنانچه پس از خواندن عمیق ، فرصت کوتاهی را درباره ی آنچه آموختیم تفکر کنیم یعنی از قاعده تحکیم یا تثبیت یادگیری بهره بگیریم ، یادگیریهایمان معنی دارتر و شفاف تَر ذخیره سازی خواهند شد .

از حفظ گفتن :

با این عمل میزان یادگیری را محک می زنیم و اطلاع دقیقی از مشکلات یادگیری خودمان بدست می آوریم . همچنین با دریافت پاسخ های درست ، اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنیم .

مرور کردن :

مرور ، میزان شفافیت ذهنی مطالب و در دسترس بودن آموخته ها را افزایش می دهد .

چنانچه مطلبی را بعد از چند ساعت ، پس از یک روز ، پس چند روز ، پس از دو هفته ، پس از یک ماه و پس از سه ماه مرور نماییم ، امکان فراموشی را به حداقل می رسانیم .


برگرفته از کانال تلگرامی روش های نوین تدریس

ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از کمی به کیفی(ارزشیابی توصیفی):

ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

از کمی به کیفی(ارزشیابی توصیفی):

         افت کیفیت یادگیری در مدرسه

طرح نظریه های جدید در
علوم تربیتی

تغییرات ایجاد شده در برنامه های درسی دوره دبستانی
ضعف نظام ارزشیابی موجود
کاهش استرس و اضطراب از دانش آموز و خانواده ها
جلوگیری از کاهش خلاقیت در دانش آموزان

حذف نمره گرایی و بیست گرایی
جلوگیری از تشدید رقابت