-
ابزارهای ارزشیابی توصیفی
شنبه 16 بهمن 1395 11:30
ابزارهای ارزشیابی توصیفی عبارتند از: از آنجا که در سنجش و ارزشیابی کیفی، متناسب با اهداف و حیطه های یادگیری ابزارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و این ابزار ها هریک بخشی از اطلاعات مورد نیاز معلم راتامین می نماید مناسب ترین این ابزارها عبارتند از : آزمون ها ( عملکردی – مداد، کاغذ ی) برگ ثبت مشاهدات ( فهرست...
-
واژه های ساده و غیرساده
شنبه 16 بهمن 1395 11:20
واژه در زبان فارسی به دو دسته تقسیم می شود: 1-واژه های ساده: واژه هایی هستند که از یک جزء ساخته شده اند و نمی شود آن را به اجزای معنی دار تقسیم کرد.مثل : دختر،کیف،گل ،کمد،اسم،میز،کفش و ... 2-واژه های غیرساده: واژه هایی هستند که از بیش از یک جزء ساخته شده اند. مثل: بی علاقه،کتاب خانه،روزنامه،خودکار،جاکفشی،باغبان و ......
-
تمریناتی برای تقویت حافظه ی فعال
شنبه 16 بهمن 1395 10:46
تمرینات تقویت حافظه فعال 1- یادآوری عدد به صورت مستقیم( از 3 عدد شروع شده و گسترش می یابد) 2- یادآوری عدد به صورت معکوس( از 3 عدد معکوس شروع شده و گسترش می یابد) 3- یادآوری کلمه به صورت مستقیم( از 3 کلمه شروع شده و گسترش می یابد) 4- یادآوری کلمه به صورت معکوس( از 3 کلمه معکوس شروع شده و گسترش می یابد) 5- یادآوری تصویر...
-
حافظه ی فعال
شنبه 16 بهمن 1395 10:25
حافظه ی فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟ ضعف عملکرد حافظه در هر فردی به شکل متفاوتی بروز پیدا می کند. اما در کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری، نقص عملکرد حافظه ی فعال به شدت منجر به تشدید مشکلات یادگیری می شود. حافظه ی فعال چیست و چه اهمیتی دارد؟ ضعف عملکرد حافظه در هر فردی به شکل متفاوتی بروز پیدا می کند. اما در کودکان...
-
تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س)و روز پرستار
جمعه 15 بهمن 1395 23:24
ولادت با سعادت اسوه ی صبر و نیکی حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار بر شما مبارک باد
-
راهکارهایی برای افزایش دامنه ی توجه در دانش آموزان:
سهشنبه 12 بهمن 1395 21:10
راهکارهای افزایش دامنه ی توجه در دانش آموزان: بر اساس برخی از بررسی ها ۵۰ تا ۸۰ درصد دانش آموزان با اختلالات بیش فعالی و کمبود توجه دارای مشکلات ویژه یادگیری می باشند، بنابراین عمل به توصیه های نوشته شده در ادامه ی مطلب ،می تواند در این خصوص راهگشا باشد. برگرفته از کتاب آموزش کودکان بیش فعال و کم توجه ، تالیف و ترجمه...
-
تقویت حس شنوایی از راه بازی
سهشنبه 12 بهمن 1395 16:35
تقویت حس شنوایی از راه بازی اهداف بازی: ت قویت حس شنوایی، تقویت حافظه، تمرکز حواس، شناخت صداهای موجود در طبیعت، افزایش سرعت انتقال برای تقویت حس شنوایی دانش آموزان می توان بازی های ساده ای ترتیب داد که هم جنبه آموزشی قوی داشته باشد و هم برای بازیکن از لحاظ نفس بازی جالب باشد. در یکی از این بازی ها به ترتیب زیر عمل می...
-
ویژگی های ارزشیابی توصیفی
سهشنبه 12 بهمن 1395 16:25
ویژگی های ارزشیابی توصیفی: 1 - در ارزشیابی توصیفی به جای دادن نمره به دانش آموز از عبارت های کیفی مثل تلاش خوبی داشته ای، با تلاش به موفقیت رسیده ای، برای موفقیت باید بیشتر تلاش کنی، با انجام تمرین بیشتر مشکل شما برطرف می شود و ... استفاده شود. 2- ارزشیابی توصیفی به زمان خاص محدود نمی شود این ارزشیابی در کل جریان...
-
دهه ی فجر مبارک
دوشنبه 11 بهمن 1395 23:49
دوازدهم بهمن ،سالروز ورود امام خمینی (قدس سره الشریف) به ایران و آغاز دهه ی فجر انقلاب اسلامی بر شما مبارک
-
سوالات متن درس 13 تعلیمات اجتماعی پنجم
دوشنبه 11 بهمن 1395 19:40
حرکت های زمین: حرکت چرخشی زمین را توضیح دهید. در اثر چرخش زمین به دور خود .........................به وجود می آید. ظهر خورشید در چه منطقه ای قرار دارد؟ حرکت چرخشی زمین چقدر طول می کشد؟ زمین هم یکی از سیاره های .................است و به دور ..............می گردد. آیا همه ی مکان های زمین همیشه روبه خورشید هستند؟چرا؟...
-
اهداف ارزشیابی کیفی توصیفی
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:43
مهمترین اهداف ارزشیابی کیفی توصیفی عبارتند از: 1... آرامش خاطرمسافر کوچک یادگیری 2... ارزشیابی برای یادگیری بهتر
-
ویژگی های ارزشیابی توصیفی
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:37
-
مطالب هر پروژه
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:35
مواردی که هر پروژه باید داشته باشد عبارتند از:
-
نمونه تابلوی پروژه طراحی و ساخت
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:33
-
نمونه تابلوی پروژه آزمایش
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:31
-
نمونه تابلوی پروژه تحقیق
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:30
-
نمونه تابلوی پروژه مدل سازی
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:28
-
نمونه تابلوی نمایش علمی
یکشنبه 10 بهمن 1395 22:10
-
دوجهت گیری موجود در ارزشیابی
شنبه 9 بهمن 1395 20:55
که در ارزشیابی توصیفی ارزشیابی برای یادگیری مدنظر هست.
-
جشنواره جابرابن حیان
شنبه 9 بهمن 1395 20:52
جشنواره جابرابن حیان در مقطع دبستان برگزار می شود. این جشنواره شامل پروژه های: طبقه بندی و جمع آوری مدل سازی طراحی و ساخت تحقیق آزمایش می باشد.
-
موفقیت دانش آموزان عزیزم سارینا یاقوتی،آیلین میرزارضایی،ساغرکامیاب دررشته ی بسکتبال
شنبه 9 بهمن 1395 20:40
-
تاثیر خوردن صبحانه بر یادگیری دانش آموزان
شنبه 9 بهمن 1395 20:38
خوردن صبحانه توانایی حل مسائل، یادگیری و تمرکز را در کودک افزایش می دهد . تحقیقات نشان داده است کودکانی که صبحانه می خورند خلاق تر هستند و انرژی پایدار بیشتری دارند. پس دخترهای گلم، هرروز به اندازه ی کافی صبحانه بخورید.
-
موفقیت دانش آموز عزیزم نازنین نیکومنش دررشته ی شطرنج
شنبه 9 بهمن 1395 20:23
-
مساحت و محیط برخی از اشکال هندسی
شنبه 9 بهمن 1395 20:06
م ساحت و محیط اشکال هندسی ۱) مساحت مـــربع = یـــک ضلع × خـــودش محیــط مـــربــــع = یک ضلع × ۴ ۲) مساحت مسـتطیـــــــل = طـول × عـرض محیط مستطیل = ( طول + عرض) × ۲ ۳) مساحت مثلث = ( قاعده × ارتــــــفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث = مجموع سه ضلع ۴) مساحت مثلث متساوی الاضلاع = ( قاعده × ارتفاع ) ÷ ۲ محیط مثلث متساوی الاضلاع = یک...
-
موفقیت دانش آموز عزیزم شکیبا نجاتی در تیم والیبال مدرسه
جمعه 8 بهمن 1395 23:58
-
شیوه مطالعه "پس ختام "
جمعه 8 بهمن 1395 23:54
شیوه مطالعه "پس ختام " یکی از شیوه های مطالعه مؤثر و مورد تأیید محافل علمی ، شیوه "پس ختام " می باشد . "پس ختام " از حروف اول واژگان : پیش خوانی ، سوْال کردن یا سوال در اوردن ، خواندن عمیق ، تفکر کردن ، از حفظ گفتن و مرور کردن ساخته شده است . پیش خوانی : یعنی روزنامه وار خواندن ، مطالعه...
-
معرفی کتاب کمک به کودک مضطرب
جمعه 8 بهمن 1395 23:20
-
هدف ارزشیابی توصیفی
جمعه 8 بهمن 1395 23:19
-
ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از کمی به کیفی(ارزشیابی توصیفی):
جمعه 8 بهمن 1395 23:01
ضرورت تغییر رویکرد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از کمی به کیفی(ارزشیابی توصیفی): افت کیفیت یادگیری در مدرسه طرح نظریه های جدید در علوم تربیتی تغییرات ایجاد شده در برنامه های درسی دوره دبستانی ضعف نظام ارزشیابی موجود کاهش استرس و اضطراب از دانش آموز و خانواده ها جلوگیری از کاهش خلاقیت در دانش آموزان حذف نمره گرایی و بیست...
-
نکاتی در مورد چند ضلعی ها
جمعه 8 بهمن 1395 22:20
نکاتی در مورد چند ضلعی ها خط شکسته بسته را چند ضلعی می نامند . مثلث یک چند ضلعی (سه ضلعی) است. اگر یکی از زوایای داخلی چند ضلعی بزرگتراز 180 درجه باشد،چند ضلعی را مقعر و در غیر این صورت چند ضلعی را محدب می نامند. در چند ضلعی های منتظم با تعداداضلاع زوج، اضلاع مقابل بر هم ، با هم موازیند. در هر چند ضلعی منتظم با تعداد...