ارزشیابی توصیفی، شکلی از ارزشیابی تحصیلی است که در آن معلم
با مشارکت فعال و دانش آموز و اولیای ایشان با استفاده از ابزار های
مختلف به جمع آوری اطلاعات در زمینه تلاش ها، پیشرفت ها و موفقیت
های دانش آموزان می پردازد و با طبقه بندی تحلیل و تفسیر اطلاعات به
آنها کمک می کند تا بهتر یاد بگیرند و مشکلات یادگیری خود را به کمک
اولیا و معلمان برطرف کنند. هدف اصلی در ارزشیابی توصیفی بهبود
شرایط یادگیری فراگیران با از بین بردن استرس ها و اضطراب های
نامطلوب ناشی از برگزاری امتحانات و بازخورد های عددی است.
برگرفته از سایت تبیان