کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید
کلاس پنجم سعدی

کلاس پنجم سعدی

به وبلاگ کلاس پنجم سعدی خوش آمدید

9 درس زندگــے از آلبــــــــرت اینشتیـــــــــن


9 درس زندگــے از آلبــــــــــــرت اینشتیـــــــــــن

-- ڪنجڪاوے تان را دنبال ڪنید: “من استعداد به خصوصی ندارم. فقط به شدت ڪنجڪاوم.”
درباره چه چیزی ڪنجڪاو هستید؟ دنبال ڪردن ڪنجڪاوی تان راز موفقیت تان است.

-- پشتڪار با ارزش است: “نه اینڪه من خیلی باهوش باشم؛ بلڪه با مسایل زمان بیشترے مــے مانم.”
تا زمانیڪه به هدف تان برسید، پشتڪار دارید؟ اینشتین مــے خواهد بگوید، تمام ارزش تمبر پستــے به این است ڪه با تمام نیرو به چیزے بچسبد، تا اینڪه به مقصدش برسد. مانند تمبر پستے باشید، مسیری را ڪه آغاز ڪردید به پایان برسانید. به یاد بیاورید ڪه در جایــے دیگر اینشتین گفته بود، “من برای ماه ها و سالها فڪر مــے ڪنم و فڪر مــے ڪنم. ۹۹ بار نتیجه اشتباه است. صدمین بار حق با من است.”

-- تخیل قدرتمند است: “تخیل همه چیز است. تخیل پیش نمایشی از جذابیت هاے آینده زندگانــے است. تخیل با ارزش تر از دانش است.”
آیا از تخیل تان استفاده مــے ڪنید؟ اینشتین می گوید تخیل با ارزش تر از دانش است. به یاد بیاورید ڪه توماس ادیسون مــے گفت: “براے ابداع، به یڪ تخیل خوب و ڪپه ایی از آت و آشغال نیاز دارید.”

-- اشتباه ڪردن اتفاق بدے نیست: “فردے ڪه هرگز اشتباه نکرده، هرگز چیز جدیدے را امتحان نڪرده است.”
از اینڪه اشتباه کردید، نترسید. اشتباه شڪست نیست. اشتباهات مــے تواند شما را باهوش تر، سریع تر و بهتر ڪنند. در واقع شما زمانی موفق خواهید شد ڪه دو چندان اشتباه ڪرده باشید.

-- برای اڪنون زندگــے ڪنید: “من هرگز به آینده فڪر نمــے ڪنم – آینده به زودی فرا خواهد رسید.”
شما نمــے توانید فورا آینده را دست خوش تغییرات ڪنید، بنابراین بسیار مهم است ڪه تمام تلاش تان را برای “اڪنون” وقف ڪنید.

-- انتظار نتایج متفاوت نداشته باشید: “حماقت این است ڪه بارها و بارها ڪاری یڪسان انجام دهید و انتظار نتیجه اے متفاوت داشته باشید.”
شما نمــے توانید ڪاری یڪسان را هر روز انجام دهید و انتظار تفاوت در نتایجش داشته باشید. به عبارتی، برای ایجاد تغییر در زندگــے بایستــے در خودتان تغییراتــے ایجاد ڪنید.

-- حماقت و نابغگی: “تفاوت بین حماقت و نابغه بودن در این است ڪه نابغه بودن محدودیت هاے خودش را دارد.“

-- یادگیرے قوانین و سپس بهتر بازے ڪردن: “شما بایستــے قوانین بازے را بیاموزید. و سپس بهتر از هر فرد دیگرے بازے مــے ڪنید.”
دو ڪار است ڪه باید انجامش دهید: ابتدا باید قوانین بازے را ڪه مــے خواهید بازے ڪنید بیاموزید. درست است، خیلــے هیجان انگیز نیست اما حیاتــے است. بعدا، شما بهتر از هر فرد دیگرے بازے خواهید ڪرد.

-- دانش از تجربه مــے آید: “اطلاعات، دانش نیست. تنها منبع دانش، تجربه است.”
دانش از تجربه مــے آید. شما مــے توانید درباره ے ڪارے بحث ڪنید، اما بحث ڪردن فقط درڪــے فیلسوفانه از آن ڪار به شما مــے دهد. شما بایستــے در ابتدا آن ڪار را تجربه ڪنید تا بدانیدش. چه ڪنیم؟ تجربه بیاندوزید. وقت تان را خیلی بابت اطلاعات نظرے صرف نڪنید، بروید و ڪارے انجام دهید تا تجربه ایــے با ارزش را ڪسب ڪنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد